Lopuksi vene peitellään pressulla ja sitä varten tarkoitetulla katoksella. Venetyypistä riippuu täysin, kuinka kattavasti peittely on tehtävä. Useimmat huviveneet peitellään kauttaaltaan, toisaalta jotkin aiemmin työkäytössä olleet veneet saatetaan peitellä vain osittain. Mikäli olet epävarma pressusuojan tarpeellisuudesta, on yleensä järkevämpää kattaa vene kokonaan kuin vain osittain. Lumen, veden ja jään kertyminen avotiloihin tai kansille aiheuttaa moniin veneisiin todennäköisesti vaurioita. Pressukatoksia on saatavilla kaupasta ostettavina ”rakennuspaketteina” tai vaihtoehtoisesti sellaisen voi tehdä itse.
Pressukatoksen tarkoituksena on paitsi suojella venettä lumelta, myös varmistaa ilman kiertäminen veneessä ja sen ympärillä. Venettä ei siis koskaan saa ”paketoida” pressuun, vaan pressu asetetaan aina erillisen katoksen päälle. Katoksen tulee olla riittävän vahva kestämään lumikuorman ja talvimyrskyt. Erityisesti katoksen harjan on oltava riittävän jyrkkä ja pressu hyvin kiinnitetty katokseen. Pressuun ei myöskään saa syntyä painaumia, joihin pääsee kertymään lunta ja jäätä rikkoen jossain vaiheessa pressukatteen. Vaurioituneen katoksen tai tuulessa revenneiden pressujen korjaaminen keskellä talvea on hermoja raastavaa hommaa. Aika ajoin ja etenkin talvimyrskyjen jälkeen kannattaa kuitenkin käydä varmistamassa katoksen ja pressujen kunto.
Kun pressut ovat paikoillaan, on veneen venttiilit hyvä avata ja mahdollisimman monet luukut (kaappien ja hyttien ovet, pilssiluukut, jne.) avata talveksi ilmankierron varmistamiseksi ja homehtumisen ehkäisemiseksi. Kansiluukkujen osalta on kuitenkin muistettava lumen tuiskuamisen ja varkaiden vierailun mahdollisuus.